Woody Allen på Lilla Filmfestivalen i Båstad

Ikväll blir det Woody Allen-premiär för min del. Lilla Filmfestivalen i Båstad visar ”Blue Jasmine” med Cate Blanchett i huvudrollen och trots att jag blivit enormt besviken på Allens senaste två filmer vill jag se den här. Blanchett är en favorit och filmen utspelar sig i New York och San Francisco, de enda två städer i USA jag har besökt.

Efter en personlig kris bestämmer sig överklass-Jasmine (Blanchett) att flytta till sin hippie-syster på västkusten. Som vanligt när det gäller Woody Allen de senaste åren är det säkert övertydligt och fullt av stereotyper men han är en mästare på att fånga Staden i sina filmer och dialogerna brukar också vara nåt att hänga i julgranen så jag chansar på att jag kommer att gilla det.

Det fullständiga programmet för festivalen hittar ni här.

BLUE-JASMINE-Image-01

Lämna en kommentar